ArboristSite.com Sponsors
 
 


  1. Please see this post Click Here Please ask questions if you have them!! I hope this is going to be great for us all.
    Dismiss Notice

Asplundh whisper chipper JEY

Discussion in 'Arborist 101' started by Diy mechanic mike, Jul 6, 2016.

  1. Diy mechanic mike

    Diy mechanic mike ArboristSite Operative

    Joined:
    Jul 6, 2016
    Messages:
    107
    Likes Received:
    12
    Location:
    Southern illinois
    Having a hell of a time finding parts for clutch/pto on my wood chipper anyone have any advise on where I could find parts for it or a used pto that would work thanks ,
    Mike
     
  2. jefflovstrom

    jefflovstrom It was a beautiful day!

    Joined:
    Jul 11, 2003
    Messages:
    9,518
    Likes Received:
    2,370
    Location:
    san diego, calif.
    Whoo whoo!,,,, old Ford parts,,
    Jeff
     
  3. Diy mechanic mike

    Diy mechanic mike ArboristSite Operative

    Joined:
    Jul 6, 2016
    Messages:
    107
    Likes Received:
    12
    Location:
    Southern illinois
    Yeah I feel like I'm fighting an uphill battle here trying to fix it because taking the chipper clutch off was a mfer and now that I got it apart and got new clutch plate I'm having no luck finding any parts for the over center pto assembly because the person I got it from.wore the clutch out basically as much as u could so my throw out bearing housing/seat thing is wolerd out and the part that that housing/seat slides on is broke off to the bearing cover if u know what I'm talking about has 3 bolts in it keeping it over bearing for shaft those are the two parts I need... I feel.like im gonna have to jus replace the whole pto assembly
     
  4. ropensaddle

    ropensaddle Feel Lucky

    Joined:
    Feb 11, 2007
    Messages:
    22,230
    Likes Received:
    5,277
    Location:
    Hot Springs Arkansas
    Get the number and make model off the pto tag
     
  5. Diy mechanic mike

    Diy mechanic mike ArboristSite Operative

    Joined:
    Jul 6, 2016
    Messages:
    107
    Likes Received:
    12
    Location:
    Southern illinois
    Where is this tag located on it I haven't noticed any tag and I have it pretty much apart at the moment
     
  6. ropensaddle

    ropensaddle Feel Lucky

    Joined:
    Feb 11, 2007
    Messages:
    22,230
    Likes Received:
    5,277
    Location:
    Hot Springs Arkansas
    Usually there is a metal tag on the rounded area behind the pulley its usually on bottom.
     
  7. Diy mechanic mike

    Diy mechanic mike ArboristSite Operative

    Joined:
    Jul 6, 2016
    Messages:
    107
    Likes Received:
    12
    Location:
    Southern illinois
    Do u have to have pulley off to see it because I don't actually have that part off
     
  8. ropensaddle

    ropensaddle Feel Lucky

    Joined:
    Feb 11, 2007
    Messages:
    22,230
    Likes Received:
    5,277
    Location:
    Hot Springs Arkansas
    no probably covered in grease
     
  9. ropensaddle

    ropensaddle Feel Lucky

    Joined:
    Feb 11, 2007
    Messages:
    22,230
    Likes Received:
    5,277
    Location:
    Hot Springs Arkansas
  10. ropensaddle

    ropensaddle Feel Lucky

    Joined:
    Feb 11, 2007
    Messages:
    22,230
    Likes Received:
    5,277
    Location:
    Hot Springs Arkansas
    Im assuming your talking about the pto slider bearing and lever assembly inside thats bad?
     
  11. ropensaddle

    ropensaddle Feel Lucky

    Joined:
    Feb 11, 2007
    Messages:
    22,230
    Likes Received:
    5,277
    Location:
    Hot Springs Arkansas
    If you can't find it ill look at mine tomorrow and try to help.
     
  12. Diy mechanic mike

    Diy mechanic mike ArboristSite Operative

    Joined:
    Jul 6, 2016
    Messages:
    107
    Likes Received:
    12
    Location:
    Southern illinois
    The slider bearing is.bad and the part that slides over shaft that has three bolts bolted to bearing housing that I guess the slider bearing slides on.... can I post pics on here
     
  13. Diy mechanic mike

    Diy mechanic mike ArboristSite Operative

    Joined:
    Jul 6, 2016
    Messages:
    107
    Likes Received:
    12
    Location:
    Southern illinois
  14. Diy mechanic mike

    Diy mechanic mike ArboristSite Operative

    Joined:
    Jul 6, 2016
    Messages:
    107
    Likes Received:
    12
    Location:
    Southern illinois
    Found the tag sumone painted over it so it blended in under there and it was barely attached so I jus took it off and soaked in gas and paint came off with Lil scraping thanks alot for the help I was beginning to think I had a major or deal but this should help a lot would u know what those parts are called in pic so I don't call and have to explain what it does cuz I hate doing that over the phone cuz it jus sounds like jiberish usually unless it's a mechanic ur talking to then they can decifer the code ur speaking haha
     
  15. ArtB

    ArtB ArboristSite Operative

    Joined:
    Apr 7, 2003
    Messages:
    425
    Likes Received:
    277
    Location:
    renton wa
    Any self respecting DIY that puts Diy mechanic in his screen name should have as a minimum a welder, stock of scrap steel, a metal lath, and a mill. ( I did see you are only 23 YO, so probably cannot afford those 'toys' yet? - get a welder first, then lathe, the mill can be later <G>)

    Easy to make that part from scratch - weld up scrap till similar shape, then machine to fit.

    Or, use arc welder an nickel rod and preheat the parts first. Cool with old R-11 insul batt thrown over it.
     
    ChoppyChoppy likes this.
  16. Diy mechanic mike

    Diy mechanic mike ArboristSite Operative

    Joined:
    Jul 6, 2016
    Messages:
    107
    Likes Received:
    12
    Location:
    Southern illinois
    Yup a diy mechanic in the making lol but I do everything mechanically I can with what tools I do have so basically dmoiy (do most of it yourself) guy haha but I got ahold of ppl and the guy lead me to a Web page and showed me where to go and had me point out the parts I needed on a picture they had on their site Foley engines.com
     
    ropensaddle likes this.
  17. ropensaddle

    ropensaddle Feel Lucky

    Joined:
    Feb 11, 2007
    Messages:
    22,230
    Likes Received:
    5,277
    Location:
    Hot Springs Arkansas
  18. ropensaddle

    ropensaddle Feel Lucky

    Joined:
    Feb 11, 2007
    Messages:
    22,230
    Likes Received:
    5,277
    Location:
    Hot Springs Arkansas
    Haha I'm a diy shade tree 54 years with welder and I ain't attempting to make that lol
     
  19. ropensaddle

    ropensaddle Feel Lucky

    Joined:
    Feb 11, 2007
    Messages:
    22,230
    Likes Received:
    5,277
    Location:
    Hot Springs Arkansas
    So they hook you up ? I found them just in case mine ever needs parts!
     
  20. Diy mechanic mike

    Diy mechanic mike ArboristSite Operative

    Joined:
    Jul 6, 2016
    Messages:
    107
    Likes Received:
    12
    Location:
    Southern illinois
    Yeah haha well if u have means to make it do it cuz those parts in pic cost me 901 whipper snappers from Foley engines but they were exellent help .... but they should offer veterans discount cuz they hit the wallet hard there I was thinking maybe they jus wanted arm or leg but they took the left nut haha
     

Share This Page