Et eget norskt underforum?

Arborist Forum

Help Support Arborist Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Norwayclimber

ArboristSite Operative
Joined
Nov 29, 2006
Messages
167
Reaction score
36
Location
Telemark, Norway
Hei

Ikke det at det er noe galt i å dele forum med vår kjære naboer, men er vi ikke egentlig nesten programforpliktet til å ville har et eget norskt forum?

Eller skal vi finne oss i å være underlagt de svenskes premisser, omtrent slik det var før 1905? :)
 
hej fjell abe

hej fjell abe en lille hilsen fra dk jov en norsk side ville være god men en skandinavisk ville være bedre lav en og giv mig et link til den og sissels tlf nr og vi er venner for livet ;0):greenchainsaw:
 
Det opprinnelige innlegget var vel egentlig ikke ment helt seriøst. Men skandivisk er jo en bra ide :) Men det går vel uansett mest på engelsk...
 
Det er ikke mange nordmenn som er aktive her - jeg er aktiv de fleste dager, kona mi (Witchy) når hun er i form (alvorlig syk), og så MAG58 fra Bergensområdet (mange fine bilder - Jonsered-fanatiker).

Mange har vært innom, for så mer og mindre forsvinne........:censored:

Det er noen flere svensker som er relativt aktive, men bare en finne som jeg husker (blis - en ung mann, men virker moden for alderen).

På den annen side, det er mange amerikanske medlemmer som har et nært forhold til Norge og Sverige, og avstammer herfra - noen kan faktisk skrive på Norsk eller Svensk, eller en blanding. Dansk er mer uvanlig.

Actually, it is much easier and faster to write in English....


For øvrig er jeg for tiden på topp av "rep" statistikken på et Amerikansk web forum, og det er jo litt spesielt....

HA-HA
 
Last edited:
Sawtroll: har ofte stusset på hva som får en kar bosatt i indre Troms (regner med det er der, siden jeg såg du jobba i forsvaret) få slik en interesse for sager. Men det er vel slik med hobbyer at det er tilfeldigheter som avgjør hva en interesserer seg for. Og Bardu sine dype skoger er jo faktisk heller ikke så puslete, som folk flest (oss søringer) kanskje skulle tro.

Jobber selv som trepleier i telemark, så har en mer nytteorrientert tilnærming til motorsagene. Men innrømmer glatt at det er gromt med sager som jobber bra.

Leit å høre at kona di ikke er bra, du har min sterkeste medfølelse.
 
Sawtroll: har ofte stusset på hva som får en kar bosatt i indre Troms (regner med det er der, siden jeg såg du jobba i forsvaret) få slik en interesse for sager. Men det er vel slik med hobbyer at det er tilfeldigheter som avgjør hva en interesserer seg for. Og Bardu sine dype skoger er jo faktisk heller ikke så puslete, som folk flest (oss søringer) kanskje skulle tro.

Jobber selv som trepleier i telemark, så har en mer nytteorrientert tilnærming til motorsagene. Men innrømmer glatt at det er gromt med sager som jobber bra.

Leit å høre at kona di ikke er bra, du har min sterkeste medfølelse.

Thank you! :)

She just left for another stay at the hospital, main focus this time is training, to get the most out of the remaining nerve function. Not all test results from the last two weeks are ready yet......

The chainsaw interest appeared because my FIL had some woodlots in Lavangen (an hour south of here - Bardufoss), and he got me interested in working in the woods. It have gotten a bit out of hand compared the real need, but not too bad, really.

We now have a 50% part in those woodlots - about 190 da altogether.
We also have a cottage there, where we spend a lot of time.

The original meaning of Lavangen (Lauvangr) is "fiord of the leaves" - and that is no coinsidence - the trees are larger than they are elsewhere in this general area.

Take a look at this tread.
 
Last edited:
hva med gammal norsk? var ikke det nesten dansk?

Not at all - and pretty hopeless to learn - I once had to try at school.....:censored:

...but I suspect all the Wikings spoke about the same language back then as well.......

Can you remember how Leiv Erickson spoke - he came from Norway, via Iceland and Greenland, and was the first non-indian to hit America.....????
 
Last edited:
For nordmenn som trenger en super allround sag, gjør jeg oppmerksom på at MS361 i år koster bare 5990 NOK, og 361VW med håndtak- og forgasservarme 6790 NOK - det er mindre enn 361W kostet for 4 år siden!

Jeg anser ingen andre Stihl-sager som interessante, med unntak av MS660.


Som oftest foretrekker jeg Husqvarna, men MS361 er allikevel min favotittsag.
 
Last edited:
Jeg er ny her på forumet og synes det er mye interesant å lese her ,jeg er stor fan av Stihl sager kun det jeg bruker på gården her jeg bor ,har diverse sager fra MS200 og opp til 660 som jeg bruker på logosol sagbruk. Er bosatt i Gan (Fet komune)
 
Jeg er ny her på forumet og synes det er mye interesant å lese her ,jeg er stor fan av Stihl sager kun det jeg bruker på gården her jeg bor ,har diverse sager fra MS200 og opp til 660 som jeg bruker på logosol sagbruk. Er bosatt i Gan (Fet komune)

Bruker du PMX-kjede på 660 for Logosol?
 

Latest posts

Back
Top