v?lkomnande

Arborist Forum

Help Support Arborist Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Mrs. ArboristSite

The Judge
Joined
Nov 19, 2004
Messages
801
Reaction score
476
Location
Littleton, CO
välkomnande

Välkomnande till alla av vår Svensk talande förbrukaren. Du vill finna en språk preferenserna droppa ned ta upp på en lista inne om botten lämna hörn om spindelväv.
 
Någon lär ju vara först!

Och det blev jag!! hmmm...... få se vad det här kan bli? Hoppas några svensktalande amerikaner kommer hit å surrar lite!!:biggrinbounce2:

/ Svensken. (the swede)
 
Hehe! tjenare grabbar! åhh va skönt att höra klas! att det finns någon som faktiskt är minst lika "sjuk" som mig!!:) då kanske din ms460 blir till salu?........nähä....inte det!!:)

"HUDDINGE" här är du välkommen!!:) berätta! du är född i sverige,men bor i canada? hur? varför? och säljer näsdukar om jag fattat saken rätt?
 
Jag säger även välkommen till sawtroll och andra som har ungefär samma språk!!:)
 
man får väll ge sig till känna här, så det blir en lite längre lista av svenskar.
Är det någon som har koll på vad husqvaranas 338xp går för? vs ms 200t
 
Hedning vad tyckte du om din dualport till 660 ??

kan passa på att svara.. så får huggarn svara sen.. Min funkar fint, inga problem me 36" och "fullkomp kedja" helt begravet i furu.. har även skaffat en till min 460..:D

/klas
 
Oj, jag hade visst missat att det var uppställning och räkning i den svenska korridoren... Hej alla!

Hörni flickor, skulle det inte vara trevligt om lite fler gav sig till känna på Googlemappen också? Vi ser inte precis ut som en dominerande motorsågsnation i dagsläget...:cheers:
 
Det var valdigt svart at kora runt men jag kande mig igen nar jag va i Huddinge. Jag bodde pa Skiffervagen tio sist i 72 och manga av grannarna lavde fortfarande.

Skiffervägen 10 ligger kvar:

attachment.php
 
Hedning vad tyckte du om din dualport till 660 ??


Har egentligen inte satt den på nåt riktigt prov än! kör med 25" svärd för tillfället! men den verkar hur stark som helst! dessutom fick den en ännu manligare röst!!:laugh: 36" svärdet får vänta tills i vår,då jag ska såga(virke) ett gäng "groffsingar" både fura & granstockar som är mellan 70 & 95 i rot! en stock är ca110 cm! dessutom är granstockarna lite halvtorra,å det brukar ju ta hårt på både såg & kedja! blir nog en del slipning är jag rädd! men det är ju faktiskt riktigt roligt numera!! hehe! kör med klyvslipad 36RM, funkar kanon! Så 660n kommer nog att få göra rätt för sig!!
 
Huggarn, du har väl en "High output oil pump" på din 660, det är ett måste..;)

/klas

Har faktiskt inte en aning!:dizzy: hur vet man det? tycker den jag har oljar mycket bra! men olja kan man ju inte få för mycket av!! det kanske kommer att behövas mer med 36" svärdet! speciellt på "sågning"! har alltid på högsta,på alla mina sågar! har du nåt tillverknings nummer på "high output" pumpen? så kan jag ju kolla vad jag har!!

Simma lugnt kamrater!!
 
Har inte kollat vad jag har för variant av oljepump,men jag antar att du menar australien modellen!? i sånna fall kan man ju bara byta pumpkolven till 1122 647 0602 och ställskruven till 1128 647 4802! borde ju gå att ta hem!:D
 
Har inte kollat vad jag har för variant av oljepump,men jag antar att du menar australien modellen!? i sånna fall kan man ju bara byta pumpkolven till 1122 647 0602 och ställskruven till 1128 647 4802! borde ju gå att ta hem!:D

jupp, har precis fått hem dom delarna, kostade 103 och 12 kr respektive.. har inte bytt dom än.. finns en bra post här på forumet, hur man gör, med bilder och allt..:jester:
tänkte att din kan ju inte vara sämre än min..;)

/klas
 
hmmm.....mycket intressant! jag håller precis på att byta olje pump på en kalasfin 064 som jag nyligen köpt!(historien om den sågen kan jag ta senare) jag har fått hem komplett pump,men väntar på plast grejen med gängor(worm) som drar runt pumpdrevet!det var lite skadat eftersom pumpdrevet hade stått stilla(skuret?) så det är lika bra att byta när man ändå håller på! kollade i ipl listorna,och ser till min stora glädje att det är samma grejor inne i pumpen till 064n & 660n, utom själva pumphuset!:D så det blir väl å ta hem dubbel uppsättning av kolv å ställskruv!!:p se bara till att ta ur ställskruven innan du försöker dra ut kolven! det gjorde inte jag,så kolven gick sönder! och den lilla 2mm rörpinnen så klart! min kolv var ju trasig ändå,så mig gjorde det ju inte nåt! annars var allt mycket enklare än jag trodde från början! jag funderar även på att byta slangen mellan pumpen & svärdet på 064an när man ändå är där å gräver!det tror jag däremot kan bli lite marigare, men det behöver du inte bekymra dig om,för nån sån sitter det inte på 660n!:D tror oljan går ut till svärdet i en kanal i godset på 660n istället!

berätta gärna hur det går!

huj huj!
 

Latest posts

Back
Top