v?lkomnande

Arborist Forum

Help Support Arborist Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Maa du vaere svensk for aa prate her?
Jeg vet at vi har vister om hver andre men vi er jo naboer :)

Jeg er Norsk selvfoelgelig

Så länge vi förstår varandra är det väl inte så noga vilket språk vi skriver på, jag är inte så hemma på norska dock...:cheers:

Kul att se dig också! Har du flyttat till USA för gott eller är det tillfälligt?
 
Så länge vi förstår varandra är det väl inte så noga vilket språk vi skriver på, jag är inte så hemma på norska dock...:cheers:

Kul att se dig också! Har du flyttat till USA för gott eller är det tillfälligt?

Takk takk :)

Jeg flytta til Norge i 93 og flytta til USA i 2001. Jeg har planner aa flytte tilbake en eller en annen dag, vet ikke ennaa. Jeg maa foerst faa jenta mi til aa bli med :)

(er plagsomt aa skrive paa Norsk uten ae, oe og aa)
 
Nabor...o andra världsgrannar!

Hej, det händer saker..
Nej, jag dissar ingen, utan det är bara kul att se vilka som m.el. m kan skriva här på " nordiska" ?, det finns gemensamma språkdelar över hela världen.
Jasså, Jons är mer en vana, som frugan då. Får piffa upp dem med lite service då o då så känns de som nya.
Trevlig Pingst!

22 grader i skuggan, liljekonvaljen minst 1 månad tidig.
Det blir nog plast i midsommarstången igen...
:givebeer:
 
Hej, det händer saker..
Nej, jag dissar ingen, utan det är bara kul att se vilka som m.el. m kan skriva här på " nordiska" ?, det finns gemensamma språkdelar över hela världen.
Jasså, Jons är mer en vana, som frugan då. Får piffa upp dem med lite service då o då så känns de som nya.
Trevlig Pingst!

22 grader i skuggan, liljekonvaljen minst 1 månad tidig.
Det blir nog plast i midsommarstången igen...
:givebeer:

Cool, and welcome! - the spring is about a month late up here, even though it never was a real winter.........
 
Last edited:
Maa du vaere svensk for aa prate her?
Jeg vet at vi har vister om hver andre men vi er jo naboer :)

Jeg er Norsk selvfoelgelig

Välkommen!

Jag tittar inte så hemskt ofta här men ramlar in lite då o då!

Hej hopp i lingonskogen!

(Fick Moderaterna lite o klura på! Hahahaha)
 
Vem av dem som är trevligast att hålla i? Det beror helt och hållet på vem av dem som är sur eller flödar... :p
Det är bra o ha nåt redigt o hålla i, HVA har inte presterat nåt imponerande på ett bra tag så det man kan rekommendera är o strunta blankt i märke o kolla modeller istället!

Jaja, jag menar såg modeller...
 
Välkommen!

Jag tittar inte så hemskt ofta här men ramlar in lite då o då!

Hej hopp i lingonskogen!

(Fick Moderaterna lite o klura på! Hahahaha)


Takk takk, det er kjekt å få snakke norsk igjen av go til. Byen jeg bor i skal vist være nordisk by, men jeg har aldri truffe noen som snakker norsk, svensk eller dansk. Så jeg får ikke snakke norsk så ofte.

Jeg tror ikke moderaterne har peiling på hva vi snakker om :)
 
import

har kollat på ett "paketpris" på en 5000HD och en 7900.. får se var det slutar..
:)

/Klas

Nån som köpt såg i USA och tagit hem den på flyget ? Undrar om det är några problem om man tar en ny såg utan bensin och olja i väskan..
Ska över till USA om någon månad, såg att Husqvarnas motorsågar finns att köpa för mindre än halva priset mot hemma i svedala.

Fick pris på en 346XP 479.99 $ Bästa pris jag hittat hemma är 7650 kr, de flesta tar 8100 kr för den modellen.

Tar nog två sågar med mig hem,,,,om det går att få dom på flyget..:chainsawguy:
 
Gott nytt år

Hej!
Har varit in tidigare här men aldrig sett att det fanns denna SVENSK-TRÅD.
TREVLIGT MED SVENSKAR...
Finns det någon som kan skicka en såg från staterna , funderar på att importera en 346XPG NE.

//Ha ett GOTT NYTT ÅR
:chainsaw::wave::wave:
 
Hej!
Har varit in tidigare här men aldrig sett att det fanns denna SVENSK-TRÅD.
TREVLIGT MED SVENSKAR...
Finns det någon som kan skicka en såg från staterna , funderar på att importera en 346XPG NE.

//Ha ett GOTT NYTT ÅR
:chainsaw::wave::wave:


Jeg har importeret en 346 fra USA. Bare skat, afgift og forsendelse var ca. 2000 danske kroner. Jeg har siden set dem billigt på ebay.uk = ca. 400£ hvilket er noget billigere end import fra USA. Ellers så kan du købe billigt og godt her:

http://www.steamandmoorland.com/

Excellent service og fine priser:clap:


Godt nytår:cheers:
 
Last edited:
kombidunk

Morsning

Nån som använder Husqvarnas kombidunk för bensin och kedjeolja ? Den kostar 445kr. Är den värd det ?? :confused:
 
Morsning

Nån som använder Husqvarnas kombidunk för bensin och kedjeolja ? Den kostar 445kr. Är den värd det ?? :confused:

Jag tycker dom är rätt värdelösa. Har en från Jonsered som jag aldrig någonsin använt, den var gratis dock. Lika värdelös för det. Jag köper Aspen i dunkar och har med mig dom, känner inget behov av att hälla över i något annat. Vill man kan man ju tejpa ihop en Aspendunk och en en- eller tvåliters oljeflaska i plast från någon mack och se hur det känns innan man slänger ut en femhundring.

Inser att frågan är två år gammal, men... Hej alla skandinaver och skandinavienättlingar!
 
Back
Top