Vad har ni f?r er grabbar?

Arborist Forum

Help Support Arborist Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Guran

ArboristSite Operative
Joined
Mar 18, 2012
Messages
211
Reaction score
27
Location
Stockholm Swe
Vad har ni för er grabbar?

Hallå där alla som kan Svenska eller "Nordiska".
Vad har ni för er om dagarna? Vore riktigt kul om vi kunde lägga ut lite bilder på vad vi sysslar med här i Norden. Kom igen nu! In med bildbevis! :eek2:

Dessutom; ha svårt att bestämma mig för vilka nya klätterjärn/climbing spurs som jag skall satsa på. Det finns ju inte direkt några butiker man kan gå in och prova i.
Någon som har några heta tips på klätterjärn som är någotlunda bekväma? Mina (billiga) gör ont som tusan! Förslag?
 
don't know any thing about climbing gear. i would like to try some fishing and cold beer in your country. I hope this finds you well, PEACE, Man

Well, if you're in the neighborhood I'll be glad to show you really good fishin'! My last pike was about 15 pounds, last weekend. Going out agin to try my luck tomorow. (And we actually have great beer here also. :msp_thumbsup: )
But I rather prefer to go flyfishin for Brownies.
What kinda fishing do you have where you live?
Take care.
(Sorry if this totally out of topic, but fishing is serious stuff! )
 
Gecko Carbon

Efter idogt läsande på olika forum verkar det som Distel Gecko i grafit/Carbon är det bästa valet av stegjärn/spurs.
Nu har jag beställt ett par! :clap:
Men det var dyra. Jädrans dyra......:msp_mad:
View attachment 240189

Hoppas de är värda pengarna......
 
Hej, jag har ett par Gecko som jag har använt nästan 10 år nu, inte carbon men någon form av lättmetall tror jag. Supernöjd med dem, har alltid suttit bekvämt och var ett lyft mot de mer traditionella Bashlin, stål och läder, jag använde tidigare.
vilken sele kör du med?
 
hej på dig,



jag är bara Finn jävla, motorsag raggare men hjag tycker om mellan öl, när jag remonterar mitt gamla svenska såg :msp_tongue:
 
Hej, jag har ett par Gecko som jag har använt nästan 10 år nu, inte carbon men någon form av lättmetall tror jag. Supernöjd med dem, har alltid suttit bekvämt och var ett lyft mot de mer traditionella Bashlin, stål och läder, jag använde tidigare.
vilken sele kör du med?

Tjena! Idag fick jag mina Geckos i Carbon. Nu blir det klättra av!
Min sele är väl ingen av de mera vanligare inom arboristsammanhang kan jag väl tänka mig.
Det är en sele från Franska Kratos. Bild nedan.
View attachment 241679
Helt OK dock.
 
hej på dig,



jag är bara Finn jävla, motorsag raggare men hjag tycker om mellan öl, när jag remonterar mitt gamla svenska såg :msp_tongue:

Motorsågsraggare? Coolt! Den var ny. Men om du kör med en svensk såg är det väl en Husqvarna va? Nåt annat duger ju inte! :laugh:
Själv brummar jag med en 346XPG när jag inte tar med mig min lilla Tanaka upp i träden.
Blir det nåt klättrande mellan skruvandet eller är det sågning på marken som gäller?
Höres. Guran.
 
Nu får det vara nog!

Min sele stinker! Eller rättare sagt, den är jädrans obekväm. Funkar bra när man kör med stegjärn men när man skall sitta i den vid SRT utan stegjärn så är det inget vidare. Benen domnar och "småpojkarna" kommer i kläm.
Hittar inget jag går igång på. Vad använder ni? Jag behöver goda råd inför mitt nya inköp.....
 

Latest posts

Back
Top