• ArboristSite has decided that due to the abusive interactions users are having with each other in the political forum, we will no longer be providing a place to talk politics on this forum. Any political posts will be deleted once discovered or reported to us. We are sorry for this inconvenience.

ArboristSite.com Sponsors
www.harvesterbars.com


Yup, this is wood heat weather.

ropensaddle

ropensaddle

Feel Lucky
Joined
Feb 11, 2007
Messages
22,260
Location
Hot Springs Arkansas
WE DONT KNOW HEAT??????????????????!!!!!!!!!!!! come around, in the middle of the summer,,whens its about 100 deg,,and about the same humidity!!!!
Well Ya'all had one rough one last year however it's that way down here almost every year! when u wake at 6 am and it's 90 degrees with gulf coast humidity you would scurry back to Iowa my friend :)
 
olyman

olyman

Tree Freak
Joined
Jul 29, 2006
Messages
24,271
Age
68
Location
iowa
Well Ya'all had one rough one last year however it's that way down here almost every year! when u wake at 6 am and it's 90 degrees with gulf coast humidity you would scurry back to Iowa my friend :)
actually, this last year wasnt as bad as most. as damn dry as it was,,the humidity wasnt up there like normal...we only had about two weeks were the humidty ws high,,and that was at the start of summer
 
ropensaddle

ropensaddle

Feel Lucky
Joined
Feb 11, 2007
Messages
22,260
Location
Hot Springs Arkansas
actually, this last year wasnt as bad as most. as damn dry as it was,,the humidity wasnt up there like normal...we only had about two weeks were the humidty ws high,,and that was at the start of summer
Ive lived up there bro, lol no comparison lived in southern Nebraska your normal summers are short and your mourning lows are lots nicer than here lol. Ok rant over maybe we will just agree to disagree hotest place i lived was houston it rained 15 minutes every mourning then 106 by 11 am.
 
zogger

zogger

Tree Freak
Joined
Nov 23, 2010
Messages
16,456
Location
North Georgia
Burning here! I think this is the latest we have burned here so far. 40s and raining. The ground is beyond saturated, little ponds all over. Any big winds, now that we have leaf canopy, trees gonna come down.
 
olyman

olyman

Tree Freak
Joined
Jul 29, 2006
Messages
24,271
Age
68
Location
iowa
I built a small fire last nite to knock the chill outta the house.

Got home from work and it was raining outside, the house was a cool damp 64 degrees,,

Does that make me a sissy? :confused2:
heck no!!!! better than paying any gas man!!!
 
FLHX Storm

FLHX Storm

ArboristSite Guru
Joined
Nov 23, 2012
Messages
843
Age
69
Location
Lost somewhere in the mountains of the southeast!
Burning here! I think this is the latest we have burned here so far. 40s and raining. The ground is beyond saturated, little ponds all over. Any big winds, now that we have leaf canopy, trees gonna come down.
I'm still burning too, more now that the rains are drenching us. So far we've had a bit over 4 inches in the last 24 hours. (the weather service said we might get 6 tenths of an inch). N just think, it's supposed to rain for the next 6 days. On the other hand, imagine if all this rain were snow! :msp_scared:

If one inch of rain is an equivalant to 12 inches of snow, all I can say is DAMN!:msp_scared:
How many inches of snow would one inch of rain produce
 
greendohn

greendohn

firewood hack
Joined
Sep 21, 2011
Messages
3,306
Location
s.e.indiana, close to the old slow and muddy
heck no!!!! better than paying any gas man!!!
Thanks olyman. :rock:
The whole story is I got home from work 'bout 2030 hrs. It's been raining all day, windy,,
I changed clothes and went out to the go-rodge and swilled a cold frosty and started plucking nightcrawlers outta the fresh tilled garden. I've kept a worm box for fishin' worms for years and years. A few frosties later I had several dozen 'crawlers, had swilled 4 or 5 cold frosties, was cold and damp. A small fire in the OWB was just the ticket. That whole mass storage deal with the h2o works. By the time I got the kids on the bus this a.m. the house was 72, the OWB was outta firewood, the water lines cool in the furnace closet..And I beat the gas man!
 
Whitespider

Whitespider

Lost in the 50s
Joined
Nov 17, 2010
Messages
21,297
Location
On the Cedar in Northeast Iowa
:blob4: :biggrinbounce2: :blob6: :blob2: :eek:uttahere2: :blob2:

Yippee-yahoo... finally, finally, FINALLY I can say it...

No fire here :rock:, ain't been one burning since Saturday morning :rock:... the sun came out 'round noon Saturday, melted all the snow, and it's pretty much been shining ever since. Temps have been in the 60's (even hit 71[sup]o[/sup] today), and with all that daytime solar energy the house stays plenty warm, even with the overnights dropping into the 40's.

Nah-nah-na-nah-nah... I ain't burnin' but some of you are... Nah-nah-na-nah-nah!

Short-sleeve shirts and cold beer here... I see the maples have started budding and I might even have to cut the grass by the end of the week... Nah-nah-na-nah-nah!
(Oh wait, I hate cutting grass... but I'll take it like the man I am.)

It don't take much to get me excited does it?? But lordy, I was starting to think it would never happen.
 
FLHX Storm

FLHX Storm

ArboristSite Guru
Joined
Nov 23, 2012
Messages
843
Age
69
Location
Lost somewhere in the mountains of the southeast!
Well, if it's FINALLY spring at the New North Pole where y'all are, then all of us are going to be experiencing a warming trend in the next week! :msp_biggrin:

Now I could get yu really excited and show a picture of one of my boobs but I'm afraid y'all might have a heart attack or stroke. Too much excitement you know.:laugh:
 
Blazin

Blazin

Addicted to ArboristSite
Joined
Dec 20, 2007
Messages
9,335
Location
Upstate NY
Well, if it's FINALLY spring at the New North Pole where y'all are, then all of us are going to be experiencing a warming trend in the next week! :msp_biggrin:

Now I could get yu really excited and show a picture of one of my boobs but I'm afraid y'all might have a heart attack or stroke. Too much excitement you know.:laugh:
Oh BS, PM it to me :D It's 75° right now BTW...I may have to turn a fan on :)
 
FLHX Storm

FLHX Storm

ArboristSite Guru
Joined
Nov 23, 2012
Messages
843
Age
69
Location
Lost somewhere in the mountains of the southeast!
Oh BS, PM it to me :D It's 75° right now BTW...I may have to turn a fan on :)
:laugh: For a moment I was going to grab my camera and get a shot, but, I decided against it. I can't be having y'all getting all hot n bothered this early in the season. After all, the chainsaws are still running and I don't want y'all to get distracted. :msp_biggrin:
 
Blazin

Blazin

Addicted to ArboristSite
Joined
Dec 20, 2007
Messages
9,335
Location
Upstate NY
:laugh: For a moment I was going to grab my camera and get a shot, but, I decided against it. I can't be having y'all getting all hot n bothered this early in the season. After all, the chainsaws are still running and I don't want y'all to get distracted. :msp_biggrin:
There's no chainsaws running here :jester:
 
stihl sawing

stihl sawing

MAD DOG
Joined
Feb 16, 2008
Messages
43,150
Location
Across the bridge.
Well, if it's FINALLY spring at the New North Pole where y'all are, then all of us are going to be experiencing a warming trend in the next week! :msp_biggrin:

Now I could get yu really excited and show a picture of one of my boobs but I'm afraid y'all might have a heart attack or stroke. Too much excitement you know.:laugh:
:laugh: For a moment I was going to grab my camera and get a shot, but, I decided against it. I can't be having y'all getting all hot n bothered this early in the season. After all, the chainsaws are still running and I don't want y'all to get distracted. :msp_biggrin:
:jawdrop::drool:
 
Top