Prunning october glory

Arborist Forum

Help Support Arborist Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
I would avoid the digital soil testers. Best to find an agricultural lab that will do a proper test. A good soil test will show relative acidity of the soil (pH) and the level of several essential nutrients (phosphorus, potassium, calcium, magnesium, sodium, sulfur, manganese, copper, and zinc).
I don't know the word zivin?

Vyhol by som sa digitálnym testerom pôdy. Najlepšie je nájsť poľnohospodárske laboratórium, ktoré urobí správny test. Dobrý pôdny test ukáže relatívnu kyslosť pôdy (pH) a hladinu niekoľkých základných živín (fosfor, draslík, vápnik, horčík, sodík, síra, mangán, meď a zinok).
nepoznam slovo zivin?
tak toto nebude ľahké.such an analysis costs at least 60 euros

To je veľmi drahé testovacie pôdy. Jeden si dáme spraviť za cca 10 eur.
Môžete ušetriť znížením testu na NPK, znížením horčíka?
ginku začali rásť listy. Rast listov je však veľmi pomalý. Takto to vyzerá už týždeň. Tento problém bol aj minulý rok. len na polovici stromu boli listy normálnej veľkosti a zvyšok zostal tiež malý.20220505_054936.jpg

Attachments

• 20220505_055009.jpg
    20220505_055009.jpg
    2 MB · Views: 0
Rate of leaf growth is not a concern, as long as they fully develop. Half of the canopy having small undersized leaves is an issue.
The first thing to look for is damage to that side of the tree trunk. Inner bark damage can be hidden. Next I would look for a girdling root or even untied root ball, something restricting sap flow on the weak side of the tree. If all is good, next would be herbicide injury to the root zone on that one side.

Rýchlosť rastu listov nie je pokiaľ sa úplne vyvinie. Polovica baldachýnu s malými poddimenzovanými listami je problém.
Prvá vec, ktorú treba hľadať, je poškodená strana kmeňa stromu. Poškodenie vnútornej kôry môže byť skryté. Ďalej by som hľadal opásaný koreň alebo dokonca odviazaný koreňový bal, niečo obmedzujúce tok miazgy na slabej strane stromu. Ak je všetko v poriadku, ďalšie by bolo poškodené koreňovej zóny herbicídom na tejto
dakujem za radu ale ako to mam hladat?How do I find out if the root ball is damaged?if the damage is hidden, how can I find it?even how would I find out if zone harmed by a herbicide?thank you

Rýchlosť rastu listov nie je problémom, pokiaľ sa úplne vyvinú. Polovica baldachýnu s malými poddimenzovanými listami je problém.
Prvá vec, ktorú treba hľadať, je poškodenie tej strany kmeňa stromu. Poškodenie vnútornej kôry môže byť skryté. Ďalej by som hľadal opásaný koreň alebo dokonca odviazaný koreňový bal, niečo obmedzujúce tok miazgy na slabej strane stromu. Ak je všetko v poriadku, ďalšie by bolo poškodenie koreňovej zóny herbicídom na tejto jednej strane.
should I dig a tree?

Expose the root collar (root flare) by careful excavation of the soil around the stump. Also look for bruising and damage to the weak side of the tree.
I will need good pictures of the leaves once they stop growing. Both the good leaves and the stunted ones. Was any weed killers used by your ginkgo?

Odkryte koreňový krček (root flare) opatrným vykopaním zeminy okolo pňa. Hľadajte tiež modriny a poškodenie slabej strany stromu.
Keď prestanú rásť, budem potrebovať dobré obrázky listov. Aj tie dobré listy, aj tie zakrpatené. Používalo vaše ginko nejaké prostriedky na ničenie buriny?
20220506_060159.jpg20220506_060205.jpg

Attachments

• 20220506_060350.jpg
    20220506_060350.jpg
    1.4 MB · Views: 0
  • 20220506_060258.jpg
    20220506_060258.jpg
    3 MB · Views: 0
  • 20220506_060217.jpg
    20220506_060217.jpg
    1.5 MB · Views: 0
  • 20220506_060424.jpg
    20220506_060424.jpg
    3.1 MB · Views: 0
  • 20220506_060421.jpg
    20220506_060421.jpg
    3.2 MB · Views: 0
  • 20220506_060339.jpg
    20220506_060339.jpg
    1.6 MB · Views: 0
in March 2020, I sprayed the lawn with the total herbicide Randal. Then I brought about 20 cm of new soil and sowed the lawn in April and planted this tree at the very end of June.

I don't see any issues with the tree trunk or stump from your pictures, no need to do any digging.
I think what has happened is herbicide injury to your ginkgo. Herbicides block micronutrients from being absorbed by the roots. Some of these herbicides can linger in the soil for 2 to 3 years.
Not much can be done at this point in time, you're going to have to wait and see. Keep the tree property watered, there is a chance that it will recover.

Na vašich obrázkoch nevidím žiadne problémy s kmeňom alebo pňom, nie je potrebné kopať.
Myslím, že to, čo sa stalo, je poškodenie vášho ginka herbicídom. Herbicídy blokujú mikroživiny, aby sa absorbovali koreňmi. Niektoré z týchto herbicídov môžu pretrvávať v pôde 2 až 3 roky.
V tejto chvíli sa toho veľa urobiť nedá, budete musieť počkať a uvidíte. Majetok stromu polievajte, je šanca, že sa uzdraví.
Nedá sa s tým nič robiť?What is certainty that herbicides are in the soil?should I use NPK fertilizers?

Testing for herbicide residue in the soil can be costly. Salts from NPK fertilizers at this point can be detrimental. Adding carbon to the soil is an option, I don't have experience with this treatment. Flushing the root zone with water should be done soon after the contamination. Too late now, best to wait it out. You can always pray.

Testovanie zvyškov herbicídu v pôde môže byť nákladné. Soli z hnojív NPK v tomto bode môžu byť škodlivé. Možnosťou je pridávanie uhlíka do pôdy, s touto úpravou nemám skúsenosti. Prepláchnutie koreňovej zóny vodou by sa malo vykonať krátko po kontaminácii. Už je neskoro, najlepšie je počkať. Vždy sa môžeš modliť.
it does not sound optimistic.how long should I leave the tree there and wait for the miracle?

The tree will tell you what to do. It's not going to stay the same, it will change.
It will either get worse or get better. It needs time, as long as it's still green let it grow. If it starts to wilt or doesn't leaf out in the spring it's time to replace. You will know in the next 2 to 3 years. Even if the leaves are under sized be happy it still has life and a chance.

Strom vám povie, čo máte robiť. Nezostane to rovnaké, zmení sa to.
Buď sa to zhorší alebo zlepší. Potrebuje čas, pokiaľ je ešte zelený, nech rastie. Ak na jar začne vädnúť alebo neodlistuje, je čas na výmenu. Dozviete sa to o 2 až 3 roky. Aj keď sú listy pod veľkosťou, buďte šťastní, že stále majú život a šancu.
download_20220507_202544.jpgdownload_20220507_202552.jpg
čo mám robiť s tým javorovým princom? Nemá žiadneho ústredného vodcu. Mám ho formovať a ako?
see also maple freeman.Somewhere I was reading that this tree was shaping competing leaders.I have the impression this is happening.how do I find out which cultivar it is?

Attachments

• download_20220507_202614.jpg
    download_20220507_202614.jpg
    3 MB · Views: 0
  • download_20220507_202624.jpg
    download_20220507_202624.jpg
    4.9 MB · Views: 0
  • download_20220507_202621.jpg
    download_20220507_202621.jpg
    3.1 MB · Views: 0
No, don't prune or shape. It needs to grow, it needs more energy from leaves. Plenty of time in the future to prune. Your grass is very green, yet the maple leaves are yellow?

Latest posts

Back